Instytut Fizyki Uniwersytetu Śląskiego w Chorzowie zaprasza uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych do udziału w „VII Ogólnopolskim Konkursie Wzrostu Kryształów dla Młodzieży Szkolnej”. Ideą konkursu jest zaszczepienie zainteresowania niezwykłym pięknem świata kryształów wśród młodego pokolenia oraz popularyzacja w środowiskach szkolnych wiedzy na temat wzrostu kryształów i krystalografii i pokazanie wkładu tych dziedzin w rozwój nauki i techniki.

Cele konkursu:

  1. Szerzenie wiedzy na temat hodowli kryształów.
  2. Wzbudzenie zainteresowania pięknem świata kryształów.
  3. Zapoznanie z rolą jaką spełnia krystalografia w fizyce, chemii, biologii, medycynie i farmacji oraz naukach o żywności, ekologii, technologii i w sztuce.
  4. Popularyzacja nauk przyrodniczych.

Praca konkursowa polega na wyhodowaniu dowolną metodą, jak najlepszej jakości kryształów (idealną postacią jest monokryształ) dowolnie wybranych związków, które nie figurują w wykazach substancji niebezpiecznych dla zdrowia. Przebieg otrzymywania kryształu powinien być udokumentowany chronologicznie, w postaci np. zdjęć, filmów, opisów Praca ucznia powinna przebiegać pod kontrolą nauczyciela fizyki, chemii lub biologii.

Uczniów zgłasza do konkursu nauczyciel, po uprzednim uzyskaniu zgody na udział ucznia w konkursie od rodzica/opiekuna prawnego. 

Nagrodą za zajęcie trzech pierwszych miejsc jest smartfon. Dla zainteresowanych finalistów konkursu oraz ich opiekunów przewidziano udział w jednodniowej wycieczce naukowej do Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS w Krakowie. Laureaci konkursu mogą się ubiegać o przyjęcie na studia na Wydziale Nauk Ścisłych i Technicznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, na kierunki fizyki bez postępowania kwalifikacyjnego.

Regulamin

Zgłoszenia do konkursu należy dokonać u Pani Katarzyny Kołcz do końca lutego 2020 r.

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego 9 stycznia zainaugurowała dziesiątą - jubileuszową edycję konkursu plastycznego dla dzieci „Bezpiecznie na wsi”, kierowanego do uczniów szkół podstawowych z terenów wiejskich.

Celem konkursu jest promowanie pozytywnych zachowań związanych z pracą i zabawą dzieci na terenie gospodarstwa rolnego. Tegoroczna edycja przebiegać będzie pod hasłem „Bezpiecznie na wsi: nie ryzykujesz, gdy zwierzęta znasz i szanujesz” i ma zwrócić uwagę na sposoby zapobiegania wypadkom i chorobom zawodowym rolników, związanych z obecnością zwierząt w gospodarstwach rolnych.

Aby przystąpić do Konkursu należy wykonać pracę plastyczną w formacie A3, w dowolnej technice na temat zapobiegania wypadkom i chorobom związanym z obecnością zwierząt w gospodarstwie rolnym. Na każdym etapie konkursu zgłoszone prace oceniane będą w podziale na dwie kategorie wiekowe (kl. 0-III i IV-VIII), według następujących kryteriów: zgodność z tematyką konkursu i jej trafne przedstawienie, oryginalność, pomysłowość w zobrazowaniu przesłania konkursu oraz walory estetyczne pracy.

Prace należy składać do 20.02.2020 r. u Pani Katarzyny Helit i Pani Eweliny Sroczyk.

  • Konkurs plastyczny
  • Konkurs literacki
  • Test wiedzy o Straży Pożarnej

Motto:  „Na straży bezpieczeństwa”

  1. Organizator – Centrum Edukacji Nauczycieli w Giedlarowej.
  2. Cele konkursów:
    • Kształtowanie prawidłowych postaw i zachowań związanych z ochroną przeciwpożarową i bezpieczeństwem.
    • Wyrabianie w uczniach postaw poszanowania zawodu strażaka  jako służby ratowania życia i zdrowia.
    • Zainteresowanie dzieci i młodzieży tematyką związaną z działalnością Straży Pożarnej.
    • Rozwijanie wrażliwości, wyobraźni, pomysłowości u młodych artystów.
    • Popularyzowanie twórczości dziecięcej.
  3. Konkursy skierowane są do dzieci i młodzieży z powiatu leżajskiego  w trzech kategoriach wiekowych:
    • Klasa „0” oraz klasy  I-III szkoły podstawowej - konkurs plastyczny.
    • Klasa IV-VI szkoły podstawowej – konkurs literacki (rymowanki).
    • Klasa VII-VIII szkoły podstawowej – test wiedzy o Straży Pożarnej.
  4. Zadaniem uczestnika konkursu plastycznego jest wykonanie obrazka, plakatu związanych z tematyką „Strażak w akcji”.
  5. Format pracy plastycznej – A4.
  6. Technika pracy plastycznej dowolna (zalecane techniki płaskie, kredki, farby, wyklejanki).
  7. Zadaniem uczestnika konkursu literackiego jest napisanie kilkuwersowej rymowanki do hasła „Strażak w akcji”.
  8. Każdy uczestnik może przedłożyć jedną pracę plastyczną i jedną rymowankę w terminie do  02.2020 u Pani Katarzyny Helit. Zgłoszenia do konkursu wiedzy do 3.02.2020 u Pani Katarzyny Kołcz.

Celem konkursu jest:
- poszerzenie wiedzy uczniów na temat zdrowego stylu życia, aktywności fizycznej i zdrowej, zbilansowanej diety,
- zachęcanie młodych ludzi do codziennej aktywności fizycznej, 
- zwiększanie wiedzy na temat znaczenia aktywności fizycznej w życiu człowieka.

Konkurs skierowany jest do uczniów klas VI-VIII. Zadanie konkursowe polega na wykonaniu plakatu „Trzymaj formę – to się opłaca” w formacie A3/A2. Każda praca powinna mieć swój tytuł. Plakaty należy składać u Pani Katarzyny Helit do 30.04.2020 r.

Oto kolejna edycja konkursów kalendarzowych PSP. W tym roku mamy dla wszystkich zainteresowanych niespodziankę, gdyż ogłaszamy aż pięć konkursów.

Pierwszy z nich to indywidualny konkurs na komiks pt. „TATO, NIE JEDŹ TAK SZYBKO”, „WIEM JAK BEZPIECZNIE OPUŚCIĆ BUDYNEK” lub „POŻAR W KUCHNI – NIE PANIKUJ”. Jest to konkurs, w którym uczestnik z klas 1-8 tworzy komiks na jeden z powyższych tematów.

Drugim indywidualnym konkursem jest krzyżówka dla najmłodszych. Mogą w nim wziąć udział uczniowie z klas 1-3. Krzyżówka do wydrukowania znajduje się w pliku w tabeli na dole strony.

Ostatnim z konkursów indywidualnych jest konkurs fotograficzny. Skierowany jest do uczniów klas 5-8. Uczestnik wykonuje zdjęcie pt. „STRAŻ POŻARNA W MOJEJ MIEJSCOWOŚCI”.

Kolejne konkursy to już dedykacja dla całych klas oraz ich opiekunów, których zaangażowanie będzie niezbędne.

Pierwszy konkurs zespołowy zadedykowany jest dla uczniów z klas 6-8. Zadanie konkursowe to nagranie spotu filmowego na jeden z wybranych tematów: „CZY WIESZ CO ZROBIĆ PODCZAS BURZY” lub „BEZPIECZNIE NAD WODĄ”.

Ostatni z konkursów, to konkurs zespołowy na piosenkę o tematyce strażackiej, skierowany jest do uczniów z klas 1-8. Głównym celem konkursu jest popularyzacja wiedzy na temat szeroko pojętego bezpieczeństwa oraz odpowiednich zachowań poprzez treści i muzykę.

Zainteresowani powinni się zapoznać z Regulaminami oraz wzorami Kart Zgłoszeniowych i Oświadczeniami (Klauzula Informacyjna), które są dostępne na stronie: TUTAJ

Organizatorem konkursów jest Komendant Główny Państwowej Straży Pożarnej.

Prace konkursowe należy składać u Pani Katarzyny Helit, Pani Katarzyny Kołcz i Pani Eeliny Sroczyk do 30 marca 2020 r

Informacja o laureatach zamieszczona zostanie na stronie internetowej www.straz.gov.pl oraz na łamach czasopisma „Przegląd Pożarniczy”.

Zachęcamy Was do wzięcia udziału w konkursach!

  1. Konkurs jest organizowany pod hasłem „Od mediacji do dobrych relacji”.
  2. Celem konkursu jest propagowanie idei mediacji poprzez wykonanie materiałów edukacyjnych w wymienionych poniżej kategoriach.
  3. Kategorie konkursowe:
    Dla uczniów lub grupy uczniów
    1. Uczeń lub grupa uczniów nagrywa film promujący mediację.
    2. Uczeń lub grupa uczniów wykonuje komiks o tematyce związanej z mediacją.
    3. Uczeń lub grupa uczniów pisze opowiadanie na temat związany z mediacją.
    Dla nauczycieli
    1. Nauczyciel lub grupa nauczycieli przygotowuje 3 scenariusze zajęć dla uczniów z zakresu mediacji.
    Dla rodziców we współpracy z dziećmi
    1. Rodzice we współpracy z dziećmi piszą opowiadanie lub wiersz związany z tematyką mediacji.
  4. Organizatorem konkursu jest Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Leżajsku, 37-300 Leżajsk, ul. Skłodowskiej 8.
  5. Partnerem i fundatorem nagród w konkursie jest Polenergia Elektrociepłownia Nowa Sarzyna Sp.z.o.o i Powiat Leżajski.
  6. Konkurs zostanie rozstrzygnięty do 8 maja 2020 r.

PRACE NALEŻY SKŁADAĆ U PANI MARTY JASIC

Epizody z najnowszej historii Polski w komiksie

  1. Przedmiotem konkursu jest wykonanie komiksu przedstawiającego epizod, rozgrywający się na tle rzeczywistych wydarzeń historycznych ważnych dla dziejów polskiego społeczeństwa, w którym bierze udział realny lub fikcyjny bohater.
  2. Zakres historyczny prac powinien mieścić się w okresie od 1917 r. do 1990 r.
  3. Praca powinna stanowić zamkniętą całość o objętości minimum 8, maksymalnie 10 plansz formatu A4. Plansze mogą być podzielone w sposób dowolny na kadry, przedstawione jednostronnie oraz w pionie. Strony muszą być ponumerowane.
  4. Na odwrocie każdej strony (planszy) mają znaleźć się: tytuł pracy, imiona i nazwiska autorów pracy i ich wiek, nazwa i adres szkoły (przy zespole szkół proszę dokładnie określić, o którą szkołę chodzi), klasa, imię i nazwisko nauczyciela – opiekuna oraz rok szkolny.
  5. Technika wykonania prac: rysunek, malarstwo, grafika komputerowa, fotografia lub technika mieszana.
  6. Do oryginalnych plansz, kserokopii bądź wydruków należy dołączyć płytę CD/DVD
    z pracą w wersji elektronicznej (format plików: tiff lub jpg, CMYK, A4 – 300 dpi) .
  7. Cele konkursu:
    • Zainteresowanie uczniów historią Polski z lat: 1917-1990.
    • Utrwalenie w pamięci postaw i czynów Polaków zasługujących na uznanie.
    • Kształtowanie umiejętności opowiadania o dziejach historycznych poprzez współczesne środki artystycznego wyrazu, do których należy komiks.
    • Kształtowanie umiejętności wykorzystania narzędzi TIK.
  1. Do konkursu można zgłaszać wyłącznie prace dotychczas niepublikowane i nie zgłoszone do innych konkursów.
  2. Prace oceniane będą w trzech grupach wiekowych:
    • 11-13 lat,                 
    • 14-16 lat,                      
    • 17-19 lat
  1. Uczniowie mogą wykonywać prace indywidualnie lub w zespołach (maksymalnie trzyosobowych).
  2. Nie ma limitu prac zgłaszanych przez szkołę lub nauczyciela-opiekuna.
  3. Prace oceniane będą przez jury, w skład której wejdą wydawcy i profesjonalni twórcy komiksów. Przy ocenie prac będą brane pod uwagę:
    • zgodność z faktami historycznymi
    • poprawność językowa warstwy narracyjnej komiksu 
    • płynność przebiegu akcji opowiadanej historii
    • walory artystyczne
    • kreatywność

PRACE NALEŻY SKŁADAĆ U PANI KATARZYNY HELIT DO 28.02.2020 r.

Konkurs adresowany jest do dzieci  i młodzieży od 6 do 16 roku życia.

TECHNIKA I FORMAT PRAC

Technika prac jest dowolna.

Prace z zakresu malarstwa, rysunku, grafiki  wykonywane w dowolnych technikach malarskich i rysunkowych: pastel, tusze, akwarela, tempera, gwasz, olej, batic, collage, techniki własne.

Format prac płaskich nie może przekraczać  50 X 70 cm.

Prace przestrzenne z zakresu rzeźby i płaskorzeźby (glina, masa solna i papierowa). Formy z recyklingu, kolorowych papierów, tkanin... Prace przestrzenne minimalna szerokość i wysokość  20 cm.

Każda praca powinna zawierać na odwrocie imię, nazwisko, pesel  i wiek autora.

Autorem pracy może być tylko 1 osoba.

TERMINY

Prace konkursowe należy przekazać Pani Ewelinie Sroczyk do 31.01.2020r.

Regulamin  

Z myślą o Was Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego w ramach działań na rzecz zapobiegania wypadkom przy pracy i chorobom zawodowym rolników przygotowała szkolenie e-learningowe dla dzieci „Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy”, które w nowoczesnej formie przybliża zagrożenia wypadkowe w gospodarstwach rolnych, a także uczy prawidłowych zachowań podczas przebywania na terenie obejścia. Szkolenie podzielone jest na trzy moduły: Maszyny i Narzędzia, Zwierzęta oraz Siedlisko, a każdy z nich zawiera zagadki i quizy, dzięki którym łatwiej jest przyswoić wiedzę na temat bezpieczeństwa dzieci w środowisku wiejskim.
Zapraszamy do ukończenia szkolenia dostępnego pod adresem: prewencja.krus.gov.pl  
Certyfikat uzyskany po rozwiązaniu testu końcowego wraz z formularzem zgłoszenia należy wydrukować i przesłać na adres:
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Biuro Prewencji, al. Niepodległości 190, 00-608 Warszawa, do dnia 13.12.2019 r.
z dopiskiem „Szkolenie e-learningowe dla dzieci”. Spośród zgłoszeń wylosowanych zostanie 50 osób, które otrzymają nagrody rzeczowe w postaci hulajnogi.
Szczegółowych informacji:
- udziela również sekretariat Biura Prewencji, tel. 22 592 64 10, e-mail: bp(at)krus.gov.pl   

Regulamin 

Powodzenia

Przedmiotem konkursu jest stworzenie pracy konkursowej, której tematem przewodnim będzie wpływ na poszczególne osoby, rodziny, społeczności lokalne i regionalne czy osobiście na uczestnika konkursu, zachodzących w województwie podkarpackim przemian, zaistniałych osiągnięć i pojawiających się wyzwań w okresie ostatnich dwudziestu lat. Pracą konkursową może być:

  • prezentacja multimedialna,
  • pamiętnik,
  • poster,
  • film,
  • fotografia lub cykl fotografii,
  • blog,
  • komiks,
  • utwór literacki,

inne dzieło artystyczne.

Więcej informacji na stronie: http://www.is.ur.edu.pl/konkurs-podkarpacie-tutaj-mieszkam
Prace należy składać u Pani Eweliny Sroczyk do 25.11.2019r.

Wraz z nowym rokiem szkolnym Muzeum Dobranocek rusza z nowym konkursem plastycznym. Tym razem jego bohaterem będzie Bałwanek Bouli, a to wszystko za sprawą jego 30 urodzin, które obchodzi w 2020 r. - więc już niebawem. Mamy nadzieję, że przygody sympatycznego bałwanka i jego przyjaciół staną się inspiracją dla młodych artystów.

 Prace konkursowe będą oceniane w trzech kategoriach wiekowych:
- przedszkola i oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych
- klasy I-III szkoły podstawowej
- klasy IV-VIII szkoły podstawowej

                

Przedmiotem Konkursu są prace plastyczne płaskie związane z bohaterem/bohaterami dobranocki „Bałwanek Bouli” z okazji 30 urodzin bohatera przypadających na rok 2020. Prace mają być wykonane na arkuszach papieru wyłącznie w formacie A4 w dowolnej technice płaskiej.

Prace należy składać u Pani Anny Podobińskiej (wychowawczyni grupy OB) do 12.11.2019 r.